Wspólnoty mieszkaniowe

W ramach umowy o administrowanie/zarządzanie proponujemy przejęcie od Wspólnot Mieszkaniowych następujących czynności:

Obsługa administracyjna / zarządzania nieruchomością

  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
  • przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty,
  • przygotowywanie formalno–merytoryczne umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
  • dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali oraz mieszkańców,
  • reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
  • prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
  • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń dotyczących lokali,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
  • przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości w oparciu o koszty roku poprzedniego,
  • doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości,
  • zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
  • prowadzenie i archiwizacja dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków, a także urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
  • bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
  • przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • nadzór administracyjny nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.

Obsługa techniczna nieruchomości

  • prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
  • zapewnienie obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych, centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
  • nadzór nad utrzymaniem porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
  • nadzór nad konserwacją urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu,
  • nadzór nad bezpieczeństwem użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
  • zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony oraz inne instalacje).

Obsługa księgowa

  • otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty oraz dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów, rozliczanie mediów dla właścicieli lokali w oparciu o podjęty regulamin przez Wspólnotę,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
  • kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego oraz eksploatacyjnego,
  • zlecanie windykacji należności powstałych w czasie realizacji umowy,
  • naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, zlecanie dochodzenia na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
  • prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.

Obsługa prawna nieruchomości

  • opracowywanie oraz opiniowanie zawieranych umów,
  • przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot tj. regulaminy, statuty,
  • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
  • wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przyjęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy, a w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierających charakterystykę nieruchomości oraz wszystkich niezbędnych informacji o nieruchomości, a także ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej,
  • zlecenie na podstawie uchwały oraz na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym. 

Wynagrodzenie za zarządzanie i/lub administrowanie

Wynagrodzenie za zarządzanie i/lub administrowanie, wraz z usługami księgowymi i administracyjnymi ustalane jest każdorazowo na drodze negocjacji, a cena ostateczna uzależniona jest od wielu czynników, w tym od wielkości nieruchomości, ilości lokali, stopnia zaawansowania technicznego nieruchomości i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia, sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem oferty cenowej na konkretną nieruchomość, prosimy o bezpośredni kontakt z naszym biurem. Dane adresowe dostępne w zakładce kontakt.