Spółdzielnie mieszkaniowe

W ramach umowy o administrowanie/zarządzanie proponujemy przejęcie  od Spółdzielni Mieszkaniowych następujących czynności:

Obsługa administracyjna nieruchomością

  • prowadzenie rejestru członków Spółdzielni,
  • bieżące odnotowywanie zmian stanu prawnego lokali w nieruchomościach Spółdzielni,
  • prowadzenie
    książek obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej
    poszczególnych nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
  • wykonywanie lub zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości
    i urządzeń stanowiących jej wyposażenie zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego,
  • zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i gospodarowania odpadami,
  • zapewnienie usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem nieruchomości,
  • wybór w porozumieniu ze Spółdzielnią ubezpieczyciela budynków,
  • przygotowywanie
    projektów umów o dostawy, roboty bądź usługi, kontrola prawidłowości
    ich wykonania oraz wnioskowanie o ich rozwiązywanie w przypadkach
    gospodarczo uzasadnionym,
  • reprezentacja Spółdzielni w sprawach
    dotyczących poszczególnych nieruchomości wobec organów administracji
    państwowej i samorządowej, a także w stosunkach z członkami Spółdzielni
    i osobami trzecimi o ile obowiązujące przepisy nie wymagają działania
    samej Spółdzielni,
  • przygotowywanie i obsługa zebrań walnych Spółdzielni,
  • przygotowywanie
    projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego)
    i korekt tego planu – w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego
    Spółdzielni,
  • wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości, o ile na ten cel były wykorzystywane,
  • przygotowywanie
    poświadczeń bądź zaświadczeń  w stosunku do właścicieli lokali, osób
    posiadających spółdzielcze prawa do lokali a związanych z posiadanym
    prawem do lokalu,
  • realizacja procedur koniecznych do prowadzenia przebudów, nadbudów i adaptacji

oraz
prac remontowych niezbędnych do utrzymania nieruchomości w należytym
stanie technicznym, w tym udział w wyborze wykonawcy robót oraz
sprawowanie nadzoru nad ich realizacją.

Obsługa techniczna nieruchomości

  • nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku,
  • nadzór
    nad utrzymaniem w należytym stanie, porządku i czystości terenu
    przynależnego do poszczególnych nieruchomości, chodników przed
    nieruchomościami,
  • zapewnienie bieżącej konserwacji i bieżących
    napraw nieruchomości, a w szczególności napraw budynku i jego
    pomieszczeń wspólnych oraz instalacji technicznych umożliwiających
    właścicielom lokali, osobom posiadającym spółdzielcze prawa do lokali
    i najemcom korzystanie z zimnej wody, gazu, kanalizacji, wentylacji
    grawitacyjnej, domofonu i instalacji elektrycznej,
  • usuwanie awarii i ich skutków.

Obsługa księgowa

  • przygotowywanie
    dokumentów niezbędnych do opłacania podatków i innych opłat
    publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są
    pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
  • przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego – w tym rozliczeń funduszu remontowego,
  • prowadzenie odrębnej dokumentacji księgowej i finansowej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  • sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na dzień 31 marca każdego roku,
  • windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
  • rozliczanie
    z właścicielami lokali i osobami posiadającymi spółdzielcze prawa do
    lokali i najemcami opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości.

Ponadto, w ramach umowy świadczymy bieżącą obsługę prawną Spółdzielni Mieszkaniowych.

Wynagrodzenie za administrowanie:

Wynagrodzenie
za zarządzanie i/lub administrowanie, wraz z usługami księgowymi
i administracyjnymi ustalane jest każdorazowo na drodze negocjacji, a
cena ostateczna uzależniona jest od wielu czynników, w tym od wielkości
nieruchomości, ilości lokali, stopnia zaawansowania technicznego
nieruchomości i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia,
sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.

Jeśli
jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem oferty cenowej na konkretną
nieruchomość, prosimy o bezpośredni kontakt z naszym biurem. Dane adresowe dostępne w zakładce kontakt.