Wydziały
Wspólnoty mieszkaniowe
W ramach umowy o administrowanie/zarządzanie proponujemy przejęcie od Wspólnot Mieszkaniowych następujących czynności:
Obsługa administracyjna / zarządzania nieruchomością
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty,
- przygotowywanie formalno–merytoryczne umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
- dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali oraz mieszkańców,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości w oparciu o koszty roku poprzedniego,
- doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości,
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
- prowadzenie i archiwizacja dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków, a także urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór administracyjny nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty.
Obsługa techniczna nieruchomości
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- zapewnienie obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych, centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
- nadzór nad utrzymaniem porządku, czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
- nadzór nad konserwacją urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu,
- nadzór nad bezpieczeństwem użytkowania nieruchomości w okresie zimowym,
- zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (domofony oraz inne instalacje).
Obsługa księgowa
- otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty oraz dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów, rozliczanie mediów dla właścicieli lokali w oparciu o podjęty regulamin przez Wspólnotę,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego oraz eksploatacyjnego,
- zlecanie windykacji należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, zlecanie dochodzenia na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości.
Obsługa prawna nieruchomości
- opracowywanie oraz opiniowanie zawieranych umów,
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot tj. regulaminy, statuty,
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
- wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przyjęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy, a w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierających charakterystykę nieruchomości oraz wszystkich niezbędnych informacji o nieruchomości, a także ocena stanu kompletności dokumentacji użytkowej,
- zlecenie na podstawie uchwały oraz na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
Wynagrodzenie za zarządzanie i/lub administrowanie
Wynagrodzenie za zarządzanie i/lub administrowanie, wraz z usługami księgowymi i administracyjnymi ustalane jest każdorazowo na drodze negocjacji, a cena ostateczna uzależniona jest od wielu czynników, w tym od wielkości nieruchomości, ilości lokali, stopnia zaawansowania technicznego nieruchomości i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia, sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem oferty cenowej na konkretną nieruchomość, prosimy o bezpośredni kontakt z naszym biurem. Dane adresowe dostępne w zakładce kontakt.